BYD, AB’nin gümrük vergilerine Paris otomobil fuarındaki rekabet ortamında eleştiri getirdi
Çinli elektrikli araç (EA) üreticisi BYD, Avrupa Birliği’nin Çin yapımı EA’lara yönelik önerdiği gümrük vergilerine ilişkin endişelerini dile getirerek, bu tür önlemlerin tüketiciler için fiyatları artıracağını ve potansiyel alıcıları caydırabileceğini belirtti. Bu açıklama, Avrupa’nın en büyük otomobil etkinliği olan Paris otomobil fuarında Avrupalı ve Çinli otomobil üreticileri arasında doğrudan bir rekabetin yaşandığı sırada geldi.
Otomotiv endüstrisi için kritik bir dönemde gerçekleşen etkinlik, zayıf talep, artan maliyetler ve yoğunlaşan rekabet gibi zorluklarla dikkat çekiyor. BYD İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Stella Li, medyaya yaptığı açıklamada, gümrük vergilerinin tüketici güveni ve satın alınabilirlik üzerindeki etkisine dikkat çekerek endişelerini dile getirdi. Li, %45’e kadar çıkabilen önerilen gümrük vergilerinin “adil bir karar olmadığını” ve daha az varlıklı bireylerin EA satın almasını engelleyebileceğini belirtti.
AB üye ülkelerinin, Pekin’in Çinli üreticilere sağladığı iddia edilen haksız sübvansiyonlara karşı ithalat vergilerini desteklemesine rağmen – Pekin’in reddettiği bir iddia – Çinli markalar Avrupa’daki genişleme planlarına devam ediyor. Örneğin, GAC fuarda Avrupa’ya yönelik hedeflerini açıklarken, Leapmotor 2025 yılı sonuna kadar Avrupa’da 500 satış noktası kurma hedefini ortaya koydu.
BYD dahil olmak üzere Çinli EA üreticileri, araçlarını Avrupalı rakiplerinin biraz altında fiyatlandırarak rekabet avantajı elde ediyor. Bu fiyatlandırma stratejisi aynı zamanda iç pazarlarındaki düşük kar marjlarını telafi etmeye de yardımcı oluyor. Avrupa futbol şampiyonalarına sponsor olan ve elektrikli Sea Lion 07 SUV’u piyasaya süren BYD, Avrupa’da marka tanınırlığını artırmak için çalışıyor.
Paris otomobil fuarında, BYD ve Leapmotor gibi dokuz Çinli marka en son modellerini sergiliyor. Bu sayı, geçen yıla göre bir düşüş gösteriyor; önceki yıl Çinli markalar katılımcıların neredeyse yarısını oluştururken, bu yıl Avrupalı otomobil üreticilerinin daha güçlü varlığı nedeniyle yaklaşık beşte birini temsil ediyor.
Avrupa otomotiv endüstrisi de zorluklarla karşı karşıya; Volkswagen, Mercedes-Benz ve BMW gibi büyük oyuncular, zayıf Çin pazarını önemli bir faktör olarak göstererek kar uyarısında bulundu. Stellantis de ABD’deki envanter sorunları nedeniyle kazanç tahminini düşürdü. Pazartesi günü yaptığı açıklamada Stellantis CEO’su Carlos Tavares, pazar koşullarına yanıt olarak iş gücü kesintileri veya marka elden çıkarma olasılığını dışlamadı.
Fransa hükümeti yakın zamanda, Almanya’nın geçen yıl sübvansiyon programını sonlandırma kararının ardından, EA alıcılarına yönelik desteğini azalttığını duyurdu. Bu hamle, Avrupa’daki EA pazarının karşılaştığı zorluklara ekleniyor.
Avrupalı otomobil üreticileri, daha düşük maliyetlerden ve yeni EA’lar için daha hızlı geliştirme sürelerinden yararlanan Çinli rakiplerle rekabet edebilmek için hızla adapte olmak zorunda. Bu aciliyet, Avrupa otomotiv endüstrisinin rekabetçi kalabilmesi için radikal değişikliklere ihtiyaç duyduğunu vurgulayan sektör uzmanları tarafından da yankılanıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.